Европейската статистическа служба, Евростат, публикува поредния си доклад за минимална работна заплата в ЕС. Отново България е с най-ниска такава, не че сме спрели да се съмняваме в този факт. Друго си е, обаче, да ти го съобщят официално.
Двете граници, между най-ниската и най-високата, са много далечни: България с нейните 184 евро и Люксембург с 1 923 евро. Разлика, колкото за две далечни планети, нищо че говорим за един и същи съюз (Европейски). Минималното възнаграждение в България е над десет пъти по-малко, отколкото в Люксембург.
Статистическата служба разделя страните членки на три групи, съобразно критерия минимална работна заплата.
Първата група включва най-нископлатените европейски граждани: Освен България в нея влизат Румъния (218 евро), Литва (300 евро), Чехия (332 евро), Унгария (333 евро), Латвия (360 евро), Словакия (380 евро), Естония (390 евро), Хърватия (396 евро) и Полша (410 евро).
Втората група включва страни с минимални месечни заплати от 500 до 1000 евро. В нея влизат Португалия (589 евро), Гърция (684 евро), Малта (720 евро), Испания (757 евро) е Словения (791 евро).
В третата група влизат държавите с минимални заплати от 1000 евро нагоре – Великобритания (1379 евро), Франция (1458 евро), Ирландия (1462 евро), Германия (1473 евро), Белгия и Холандия (1502 евро) и Люксембург (1923 евро).


Редактор






















